10 juni 2014

#TwitterTheocracy

Sociala media tjänsten Twitter har nyligen gått med på att blockar "blasfemiska tweet" i Pakistan. I Pakistan sitter minst 17 personer i fängelse och väntar på att avrättas på grund av blasfemi. Ytterligare 19 personer är fängslade på livstid.

Ett flertal sekulära organisationer, inkluderande Internationella humanistunionen, har dragit igång en kampanj för att uppmärksamma att Twitter sitter i teokraternas knä. Organisationerna har även skrivet till Pakistans FN-ambassadör. Läs mer hos IHEU och skriv under uppropet.

2 kommentarer:

Lennart W sa...

Först och främst vill jag framhålla att jag är heterosexuell. Detta har inte ett sk_t med den här frågan att göra, men det viktigaste, alltid, alltid, alltid, är ju att inte dölja vem man är. Och vem man är definieras ju av vem man sätter på eller vem man låter sätta på sig. Hallå!!! Ser alla min fina hetero t shirt och min fina heteroflagga? Var stolt! Visa vem du är!

(Det här med Twitter är ju hemskt.)

Och nåde Humanistbloggen om de inte tillåter mig att delta i den här protesten under min fina heteroflagga och med min fina hetero t shirt! Bojkott!!!!

Ulf Gustafsson sa...

Kul att du stödjer denna sak. Du är välkommen som du är, Lennart.

 
Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se