10 sep. 2014

Vänster bak

Den här filmen verkar ju lovande...

1 kommentar:

Anders Hesselbom sa...

Jag gillar detta. Att representera sina föreställningar och sprida sitt budskap på en kommersiell marknad är verkligen hedervärt. Det är vi andra som tror på verkligheten som skulle behöva vara starka nog att se skiten och debunka den, men ingen jag känner klarade mer än 10 minuter av "God's not dead" och jag betvivlar att det kommer att gå bättre denna gång.

Argumenten från de mest prominenta författarna som tog sig an Dawkins "Illusionen om Gud" har jag läst - det var inga problem. Det är en av anledningarna till att jag anser att det är en nära på felfri bok. Däremot, "God's not dead" innehöll ett par felaktiga resonemang - även en spelfilm måste ju vara konsekvent mot sina premisser.

 
Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se