13 aug. 2015

Musikalstjärna skänker intäkter till Humanisternas insamling

Peter Johansson, känd från bland annat Rock of Ages och Jesus Christ Superstar, skänker alla sina intäkter för singeln Fugitives till Humanisternas hjälpinsamling till flyktinglägret Arbat. Lyssna på låten på Spotify eller köp ditt exemplar på iTunes:


Peter ställde upp på Humanisternas hjälpgala för barnen i flyktinglägret Arbat i irakiska Kurdistan, som flytt från Islamiska Statens terror.


Så här berättar Peter Johansson Själv om låten och sin generösa gåva:

”Fugitives är en låt skriven av Hanif Sabzevari & Peter Kvint. Vi spelade in den redan 2010 och den har sedan dess väntat på rätt tillfälle att släppas. Jag fastnade direkt för låtens starka melodi, men främst för dess budskap. Jag visste att den betydde extra mycket för Hanif som kom till Sverige som politisk flykting från Iran 1986, och kände redan då att denna låt inte skulle ges ut på en skiva bland andra låtar, utan skulle ges ut till förmån för ett bra ändamål.”

När jag sedan deltog i Humanisternas välgörenhetsgala för barn som flytt ISIS terror i april 2015, så kände jag att det var rätt ändamål för Fugitives. Det är precis detta sången handlar om.

Jag blev oerhört berörd av bilderna och historierna vi fick höra under kvällen på Rival, och eftersom jag stöder Humanisternas tankesätt till fullo så bestämde jag mig (i samråd med Hanif & Peter ) för att alla intäkter för denna singel ska gå till insamlingen för barnen i flyktinglägret i Arbat.”


Inga kommentarer:

 
Religion Blogg listad på Bloggtoppen.se